friidaberliin

Alla inlägg under juni 2013

Av Frida Berlin - 28 juni 2013 09:43

Sista dagen på lägret :( Jag är död...så ska faktsikt bli skönt att komma hem! Å sova!!<3
Hinner inte skriva, puss!

:'(

Av Frida Berlin - 27 juni 2013 07:52

Vissa är bara för själviska....Måste jag rida han, Får flashbacks från "Olyckan" Hela tiden....

Av Frida Berlin - 25 juni 2013 16:16

Idag vart min underbara häst jag fått på ridlägret halt...Nu får jag rida en cp häst som är jättesnäll, går i tråkiga hagen, är jöttetrög och jättestor. Känns som är ridlägret är förstört...efter typ två dar...Men sk prata med en tjej som är rädd för att hoppa hästen hon fick, Och eftersom det är ett hoppläger, hon är längre än mej, och inte vill hoppa henne så borde jag få hennes ponny (som jag hoppa idag) UNDERBAR!<3 Och hon tar den lite större...eftersom hon ändå inte vill hoppa sin häst...Men aja :/ Ska prata me henne...Wish me good luck! <3
BYE!

...

Av Frida Berlin - 24 juni 2013 20:56

Är det inte sjukt att ett felsteg en person gjorde ska få utstaka mitt liv. Och göra så att alla saker händer mig...
Ibland känns det som att jag bara vill försvinna, och se hur folk skulle reagera...
Jag vet att jag ofta gnäller...men så sjukt jävltrött på att få all skit mot mig, som jag faktiskt inte förtjänar.
Kan ni som läser detta lova mig en sak? Tro inte på rykten, Och om ni hatar en person...skit i den och gör inte ett rent helvete för den tjejen/killen. Ta reda på äkta fakta, av DEN personen innan ni antar något! Tack på förhand<3

Av Frida Berlin - 22 juni 2013 13:48

Vaknar upp efter 12 timmars skön sömn. :3  Ä>r trött efter gårdagen, men taggad som inåthelvete! För jag åker nämligen på ridläger i en vecka imorron! :D Ska till Åby träningsläger med TYra, Hoppträningsläger :) Ska bli kul! :) Lite orolig för att det är stora,trötta gammla tråkiga hästar bara :/ eftersom det är ridskolehästar som går...Jag älskar ju hästar det är fart åp! Helst ska dom va väldigt speciella elr busiga oxå :P Menmen..Hade en drömhäst förra lägret :3 Så får va glad oavsett! :) Byebye! Nu ska jag se till att få med all packning..Är väldigt mycket märker jag...:S PUSS!

Av Frida Berlin - 21 juni 2013 16:05

Firade midsommar med familjen åp djulö..nu blir det middag med familjen och vänner. ^^ sämsta midsommeren ever..men jaja :/ Hoppas på uteritt med Ankan imorron! <3 Bye! #midsommar #maaat! #jordgubbar  

Av Frida Berlin - 19 juni 2013 17:05

Vaknade tidigt i morse och gick till stationen för att ta bussen till lilla Blesa (min medryttarponny) :D Idag var hon busigare än vanlingt...Bockade två gånger, blev rädd typ tusen gånger, vägrade stå still när jag skulle sitta upp, och busade med unghingsten i hagen brevid med mej på ryggen .-.- Haha söt ponny. Ikväl ska jag men massa vänner till Felicia på filmkväll! Taggad! :D Blir nog sent ikväll, så får se om ja orkar blogga imorron. (måste till stallet på kvällen) ^^  Seya! <3


Älskade Blesa! <3

Av Frida Berlin - 19 juni 2013 00:54

För ungefär en vecka sedan åkte min älskade MImmi tillbaka till öknehults kursgård. Det var en av de tiotal hästar jag blivit av med under åren. Jag tänkte dra alla hästar som åkt för er..


1. LeeLee fick avlivas för att hon var svårt knivskuren och halt..

2. Saga såldes :(

3. Dompa fick avlivas direkt, pga av svår kolik.

4. Betty åkte, för att hon var för svår för ridskolan (en underbar hoppponny)

5.Jag blev totalt försälskad i Bonita. Hon och jag klarade tävling efter tävling. HOppad hela 90cm barbacka och lika högt med sadel :D min första tävlingsponny! Hon flyttade pga av att hon nästan blev farligt sur inne med barnen. Hon behövde EN ryttare.. :(

6. MIn undebara MImmi kom tillbaka efter att vi hade vart ifrån varandra i två hela år. Hon var omöjlig, vägrade galloppera och kunde knappt hoppa..Hon bara bockade och skenade. Jag fick rida henne mycket barbacka, och bygga upp hennes phsyke och henne´s muskler. Tillslut startade vi tillockmed en clearround! :D Nu har även hon åkt tillbaka till Öknehult, då hon bara var lånad därifrån.


Hästar försvinner av olika andledningar, men jag har lärt mig att de alltid finns kvar i hjärtat! Man behöver inte glömma de bara för att man går vidare. Nu  har jag börjat träna med en riktig hopptalang! Mitt mål är att klara en clear round på 80, sedan åka ut och tävla med henne! :D

 Keep going! Det är hemskt när hästar flyttar, men de finns alltid kvar i ditt hjärta! Tro mig..jag vet! <3


Jag bjuder på en bild jag tog idag på mina underbara vänner som badade med sina små ponnier! :)


 

En bild på Tyra, på Munsboro Hill! :)

 

En bild på Elsa, och Kiwi :)

En bild på Sofia, och Winnie! :)

 

En bild på Saga och Lussi :)






Presentation

Hej jag heter Frida Berlin och skriver på denna blogg om hästar och övrigt i mitt liv! :) enjoy!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards